Alle door DK geproduceerde ruiten worden uitgevoerd als veiligheidsglas. Glasscherven zijn scherp en kunnen erg gevaarlijk zijn. Bij het gebruik in voertuigen die een risico hebben op botsing, is veiligheid voor inzittenden dus zeker een belangrijk thema. Er zijn methodes om glas significant veiliger te maken, o.a. door harding of laminaat.

  • Gehard glas heeft een behandeling van thermische voorspanning gehad. Dit maakt het glas niet alleen 6x sterker dan ongehard glas. Het thermisch harden van glas geeft ook de unieke eigenschap dat het glas bij ruitbreuk volledig fragmenteert en daardoor veel veiliger is voor de inzittenden van een voertuig tijdens ongevallen.
  • Gelaagd glas bestaat uit 2 of meer ruiten die door 1 of meer folies verbonden zijn. In geval van ruitbreuk zorgt de interlayer dat scherven gebonden worden en de veiligheid van inzittenden van een voertuig wordt vergroot. Het lamineren van de glas-sandwich wordt onder druk en temperatuur gedaan in een autoclave.
  • Ook is een combinatie van deze technieken mogelijk. Deze wordt veelal toegepast om bij zij- en achterruiten betere akoestische en warmtewerende eigenschappen toe te rusten, waarbij geen concessies aan de sterkte gedaan mogen worden.